ul. Transportowa 2, 15–399 Białystok | tel: 85 67 47 677
ul. Sitarska 25, 15-850 Białystok | tel: 572 411 741 / 85 65 23 183
Zajęcia polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów spożywczych. Celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. Zapewniamy swobodę ruchu. Nie pospieszamy, nie zachęcamy, dajemy dzieciom czas na oswojenie i zapoznanie się z otoczeniem i produktami. Robimy wszystko tak, aby dać dziecku możliwość spontanicznej samodzielnej zabawy, pozwalając tym samym na rozwój wyobraźni
i kreatywności dziecka. Zajęcia prowadzone są pod okiem wykwalifikowanego trenera Sensoplastyki.
Głównym założeniem zajęć Laboratorium ,,Małego Badacza” jest rozwijanie aktywności dziecka. Dziecko w sposób czynny i samodzielny zdobywa doświadczenie. Działając myśli, poznaje funkcjonowanie przedmiotów, zjawisk, ich cech, właściwości, a także różnego rodzaju zależności przyczynowo – skutkowe między badanymi przedmiotami i zjawiskami. Eksperymenty są okazją do kształtowania się w umyśle dziecka nowych operacji umysłowych takich jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie.
Głównym celem zajęć jest rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych w toku różnorodnych działań plastycznych. Dzieci uczestniczące w zajęciach mają okazję do rozwijania zdolności plastycznych poprzez nabywanie umiejętności samodzielnego i zespołowego współdziałania w procesie tworzenia. Ważnym celem zajęć jest kształtowanie odpowiednich umiejętności wypowiadania się poprzez sztukę różnymi technikami plastycznymi, rozwijanie osobowości i motywacji do działań twórczych.
Głównym celem zajęć jest nauka podstaw programowania z wykorzystaniem narzędzi nowych technologii, np.: roboty typu Photon, DOC i ozobot, tablety, laptopy oraz maty kodującej. Dzieci poprzez zabawę uczą się koncentracji uwagi, orientacji w otoczeniu, myślenia matematycznego. Ponadto rozwijają spostrzeganie wzrokowe, pamięć, mowę i umiejętność współpracy w zespole. Na zajęciach dzieci mają możliwość zastosowania wiedzy w praktycznych sytuacjach w warunkach bezpiecznego korzystania z najnowszych technologii.
Zajęcia mają na celu doskonalenie koordynacji ruchowej,prawidłowej postawy ciała, kształtowanie poczucia rytmu oraz rozwijanie zainteresowania tańcem. Na zajęciach dzieci poznają podstawowe figury taneczne, biorą udział w tworzeniu choreografii oraz doskonalą estetykę ruchu.
Celem zajęć jest rozbudzenie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działanie z zakresu edukacji matematycznej, stymulowanie rozwoju dzieci oraz twórczego i logicznego myślenia, a także wzbogacenie wiedzy matematycznej. Zajęcia mają na celu przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami matematycznymi, do zrozumienia ich, poprzez samodzielne działanie.
Głównym celem zajęć jest jednoczesne rozwijanie mowy, myślenia, słuchania, postrzegania i koordynacji ruchowej. Podczas ćwiczeń dziecko kształci wrażliwość na bodźce dźwiękowe i twórczo wykorzystuje naturalną potrzebę ruchu. Podczas zabaw rytmicznych wykorzystuje się elementy gimnastyczne (usprawnianie całego ciała, koordynacja ruchowo-przestrzenna, orientacja przestrzenna, lokalizacja) oraz elementy muzyczne, szczególnie rytmiczne (uczenie wrażliwości na muzykę, kształcenie słuchu muzycznego).
Celem tych zajęć jest rozwijanie pomysłowości , kreatywności, myślenia abstrakcyjnego oraz doskonalenie motoryki małej, dzięki czemu w dzieciach wzrasta wiara we własne możliwości. Dzieci zapoznają się lub utrwalają różne techniki plastyczne doskonaląc umiejętności posługiwania się narzędziami pracy takimi jak: nożyce, pędzle różnej grubości co umożliwia rozwijanie sprawności manualnej
Celem zajęć jest zapoznawanie się ze sztuką teatralną, rozwijanie myślenia abstrakcyjnego i twórczego, zwiększanie świadomości samego siebie. W trakcie zajęć dzieci aktywizowane są do tworzenia samodzielnych dialogów, a nawet scenariuszy wcześniej oglądanego teatrzyku.
Katolicka Szkoła Podstawowa
ul. Transportowa 2
15 – 399 Białystok
tel. 85 67 47 677
szkola@budujemyludzi.pl
Katolickie Przedszkole
ul. Sitarska 25
15 – 850 Białystok
kom. 572 411 741
tel. 85 65 23 183
przedszkole@budujemyludzi.pl
© 2019 szkolabudujemyludzi.pl
Brak plików cookies.
Brak plików cookies.